RunningSupermamisBlog

The RunningSupermamisBlog

Nos encantan las personas con energía, así como sus comentarios positivos! No te cortes!

"La vida es como cocinar, antes de escoger lo que no nos gusta, hay que probar de todo"

www.runningsupermamis.com

Les Vendranes S.XIV-XV (Baixa Edat mitjana)

ENTRENOSPosted by SUPERMAMIS Mon, March 13, 2017 23:27:46
Les Vendranes masia del s.XIV-XV
13 de març de 2017

Sortida "txitxarrera" per reafirmar-nos que ens hem de posar les piles, si o si! Laura i Ruth han sortit des del centre del poble amb una primera idea de fer la ruta de la campana. Elena i jo sortim d'altres punts satèl·lits amb intenció de trobar-nos totes. Sempre que fem aquest sistema, les que fan les rutes més curtes s'hi han de posar les piles, ja que si són engantxades són torturades fins a la sacietat... aquesta vegada les he agafat passat can còdol i hem duplicat pujades de "maries". A més els toca pagar les birres!! ahhh!!!

Doncs partint d'aquesta idea, no hem trigat en desviar-nos d'ella. Pels volta'ns de la masia de les Vendranes hem trobat un arbre que ens convidava a fer la cabra i no ens hem pogut resistir.

Aquesta fabulosa Masia medieval del s. XIV-XV (baixa edat mitjana), està situada al mític camí matagalls-Montserrat. Envoltada per una muralla sembla més una fortificació que no pas una masia. Fora trobem dues construccions independents, una amb semblant de paller amb una era quadrada enrajolada davant. Era que hem investigat en altres ocasions i que no ens deixa de meravellar.

Laura ens ha parlat de la Font de les Vendranes, que passa pel llit del torrent de la riera i que porta el mateix nom Riera de les Vendranes. Però no hem tingut sort i no l'hem trobada. La següent farem més instint d'investigadores.

Seguim la ruta i tornem a fer parada... aquesta vegada un geocaching que Laura ens torna a desvelar, ja que si l'haguéssim de trobar, encara hi seríem allà buscant. Quina inventiva aquesta "trobada de tresors"! us deixem la web oficial per si us voleu aficionar a aquest divertit joc per grans i sobretot petits www.geocachingspain.es

Ara si, les nostres amigues, les "Maries" apa! i toca repetir pujada-baixada-pujada... és el càstig per no prémer i ser pillades. Un cop feta l'última de les Maries, parem l'ull i veiem un cairn o "pato de rocas" que marquen un sender.
Qualsevol excusa és bona per desviar-nos del camí, ay! carai! Hem fet les cabretes per la carena del roure monjo tot descobrint dalt d'un turó aquesta curiosa decoració.

Les vistes, increïbles, de tota la carena, del poble de Vacarisses i de la muntanya de Montserrat al fons. Baixem per la mateixa carena fins a la carretera del camí de l'obac.

Ara toca una mica de "fastigós" asfalt fins a les birres... que sembla que ens escridassen cada vegada més fort!!!
13 Km de molt bon rotllo! i cap despenyada carena avall...